Rengasliiketoiminnan kannattavuuden takaavat huipputuotteet ja korkea asiakastyytyväisyys

Autofresh on pitkän historiansa aikana harjoittanut monipuolista autoihin liittyvää liiketoimintaa. Alun perin autopesuihin ja -fiksauksiin erikoistunut yritys on laajentanut toimintaansa kasvavaan rengaskauppaan ja niihin liittyviin palveluihin. Autofresh Oy:n toimitusjohtajan Jouni Takanevan mukaan rengasliiketoiminnan kasvu alkoi, kun yritys löysi kumppanikseen Green Treadin ja ennen kaikkea otti myyntiin sen RoadX-renkaat. Liiketoiminnan jatkuvuutta ja kannattavuutta takaavat ennen kaikkea laadukkaat tuotteet ja korkea asiakastyytyväisyys.

Kasvava segmentti kuluttajamarkkinoilla

Erottuakseen kilpailijoistaan rengasmarkkinoilla Autofresh valitsi segmentin, joka on muillakin toimialoilla ollut viime vuodet kasvussa. Kalliiden premium-tuotteiden ja ns. halparenkaiden väliin on jäänyt tilaa toimijalle ja tuotteelle, joka yhdistää noiden perinteisten kategorioiden parhaat puolet. Korkea laatu ja edullinen hinta ovat lyömätön yhdistelmä, kun kuluttajien oma aktiivisuus ja tietoisuus eri vaihtoehdoista ovat kasvaneet. Tähän mahdollisuuteen uskoo myös Jouni Takaneva.

”Yhä useammin kohtaan asiakkaan, joka vaihtaa kalliin premium-rengasmerkin tilalle edullisemman, mutta silti laadukkaan RoadX:n. Konseptin toimivuudesta parhaana todisteena on se, että nämä asiakkaat palaavat meille yhä uudestaan. Kun heiltä kuulee palautteena, että RoadX:n ajettavuus on huippuluokkaa tai, että paljon ajava asiakas ajaa niillä enemmän kilometrejä kuin aikaisemmilla renkailla, oma usko saa vahvistusta”, sanoo Autofreshin toimitusjohtaja Jouni Takaneva.

Lue koko asiakastarina täältä.